March 25, 2014

Mat på schema, fortsättningen.

Att äta från matlista fortsätter, är över en vecka in i försöket nu och det har gått över all förväntan. Mot slutet av veckan är det dags att planera två veckors matlistor till. Vad jag upplevt hittills som är bra med att äta från ett färdigt upplagt schema är:

- Mycket mindre matvaror blir hemsläpade från butiken = billigare veckohandel
- Eftersom jag valt rätt enkla recept har jag nu sparat in lite på tillredningstiden vilket är positivt för egentligen är jag inte så förtjust att laga mat.
- På en vecka har vi bara ätit maletkött en gång (nytt rekord?! nästan.)
- Försöket med matlistor tvingar mig att testa lite nya recept = skoj med ny mat

Inser att det finns vissa grejer jag hamnar att revidera på de första två matlistorna, men det är egentligen småsaker. Försöket med mat på schema fortsätter alltså.

Kikärtsbiff med fetaost & grekisk sallad

No comments: