August 27, 2014

Hur gick det sen?

Likgiltighet, ilska, sorg, förvåning, upprördhet och kanske en viss lättnad. Känslorna har varit många i sommar sen jag fick brevet att jag inte kom in till juridiska. De som känner mig vet att jag slet som en galning med läsandet inför inträdesförhöret. Speciellt de sista veckorna var tuffa och jag var faktiskt riktigt, riktigt laddad inför förhöret. 

För första gången i mitt liv har jag totalt lyckas missbedömma läget vid en provskrivning. Jag skrev inträdesförhöret och tyckte att det gick så j**la bra. Man brukar ju känna på sig ifall det går bra eller ifall inte. Åtminstone brukar man veta när det kanske inte gått så bra. Men min feelis var hög efteråt för jag kände faktiskt att jag behärskade alla ämnen, speciellt skatterätten som var sådär lagom intressant, och jag trodde mig åtminstone ha en liten chans. Gissa min reaktion då svaret kom efter fyra långa veckors väntan och bedömningen hade gått..mjaa, sådär. Enligt fjolårets poänggräns skulle det ha varit godkänt, men eftersom årets poänggräns höjts med 10 poäng så låg jag i lä. Med andra ord, jag kom inte in. 

Lite surt efter allt slit, men det är absolut inte bort från mig tycker jag ändå. Är många erfarenheter rikare. Och från och med måndag är det dags att vända ett nytt blad i mitt liv. Ny karriär, nytt jobb, nya utmaningar. Jag är definitivt taggad inför denhär hösten.


1 comment:

Unknown said...

AAAH, va surt!!! Vet precis hur det känns med motgångar. Har erfarit en liknande i höst. Men, det är väl bara att rycka upp sig.
Vad händer nu?