August 20, 2014

Brytningstid

Augusti börjar närma sig sitt slut och lika slut är mitt minneskort på telefonen. Så många minnen förevigade från denhär häftiga, varma supersommaren! Jag ska dra igång höstens bloggande med en riktigt rejäl sommaravslutning och bildkavalkad av valda minnen från sommaren.

Men först. Egentligen tycker jag att augusti är en av årets sorgligaste månader. Hur man än stretar emot så blir det höst i luften, övermättad växtlighet, vardag och mörka nätter. Augusti är ett enda långt försök att hålla sommaren kvar. Att jag sen älskar hösten och allt som kommer med den - färger, mörker, kyla, rutiner. Tro mig, oktober och november är några av de månader jag trivs bäst på året! Augusti gör bara ont.

Tur att sommaren lämnade många fantastiska ögonblick att ännu suga på. Låt mig presentera Sommaren 2014:


Fiskelaget = lycka

Sommaren 2014 - ett matfrosseri utan dess like.

Festligheter utan dess like. Här på väg på konfirmation.


Brunbrända, nöjda barn efter en hel dag på Jakobstads motsvarighet till paradiset - Fäboda.

Insert smile here.

Vi åkte båt. Mycket snabbt. Och somnade.

Min zucchini went bananas! Tur att 5 av 8 plantor dog i junikölden.

Add caption

Strandhäng utan dess like. Simmade så gott som varje dag!

Om man inte hittade mig på stranden så fanns jag i skogen.

Alternativt på fest. Här på 90-tals festival i Uleåborg.

Vitaminer som heter duga. Vem sa att det inte finns blåbär iår?

Fantasin räckte för de små.

Även för de stora. Här som modell på Konstnatten. Tema: Bizarre.

Fångade fiskar utan dess like.

Njöt av oändligt varma och fina sommarkvällar och nätter.

Ok, så augusti har sina fina sidor också.

Äntligen fick vi asfalt hemma! Som gjort för en bra start på hösten.

No comments: