October 22, 2014

Om att älska tillvaron.

Oktober. Jag inser att det snart gått två månader sen jag senast skrivit något och jag undrar bara, vart tog tiden vägen? Tiden flyger tydligen när man har roligt. Har massor att berätta men för att dra en kortare version av de senaste två månaderna och mitt karriärsbyte så kan jag börja med att berätta att jag har skoj. Precis varje dag. Älskar mitt nya jobb på alla sätt och vis.

I september gick jag på en intensiv skolning Fustra (för den som vill veta mera vad det är, gå in på www.fustrafinland.fi eller www.fustra.se) och sen var det dags för heltidsjobb på mitt "gamla" jobb (där jag redan jobbat deltid i snart 13 år) och Finlands största motionsklubb Wasa Sports Club. Min titel är Fustra Personal Trainer och jobbet verkar passa som hand i handske just nu. Eller vad är nu bättre än att kombinera välmående, träning och att få träffa underbara mänskor? Dessutom är arbetskompisarna en hög glada typer som alla hjälper varandra hålla humöret högt. Sånt behövs om man ska jobba i en motionssal.

Den ena dagen är inte den andra lik vilket kanske är det bästa av allt. Man vet aldrig vad man hamnar att göra eller vem man får träna med. På många sätt påminner dethär jobbet om mina tidigare år som reporter. Man måste kunna lyssna, ställa de rätta frågorna och hantera alla möjliga typer av mänskor. Den nya dimensionen i det nya jobbet är att hjälpa mänskor att hjälpa sig själva. Få träningsmetoder är så effektiv som Fustra faktiskt är.

Så nu när hösten börjar bli som mörkaste och kallaste, trivs jag. Ett roligt jobb att gå till, familj och barn att mysa med och ljus och brasa att tända i mörkret på ruskiga kvällar. Vad är bättre än det?


Överraskningsgäster på Wasa Sports Club!

Barnen trivs också.

No comments: