April 4, 2014

Grande tour

År 2012 byggde vi huset där vi numera bor. Det är ett Simons Elementhus i ett plan och L-format. Hela byggåret gick i någonslags baby-byggdimma för min del. Våra snälla pappor var på plats största delen av året och hjälpte till och det är jag väldigt tacksam för. Utan dem skulle vi nog inte vara så klara med huset och gården som vi är idag. Att dessutom ha en driftig och duktig make gör inte saken sämre heller. Idag sitter jag bara och väntar på att gräsmattan ska bli grön så att vi kan rulla ut robotklipparen och bara njuta.

Fredagen till ära tänkte jag nu ta er "bakom scenen" och visa upp valda delar av huset. Vi börjar med vardagsrummet för det är mest städat för tillfället. Senare kommer mera bilder från andra rum.

Min stil är rätt trist när det kommer till färgval. Jag älskar dämpade färger och miljöer. Inredningen går i grått, vitt, beige och lite svart. Enkelt med andra ord. Vill jag ha lite färg i tillvaron så sköter barnen om det genom att sprida ut alla sina färggranna leksaker i hela huset.


Spisen är hjärtat i hemmet. Den delar dessutom sovrum från köket.

Mitt favorithörn med divanen.

Det ska tydligen vara blått i inredningen i vår. Jag avskyr blå inredning, men dessa är svåra att motstå.

Bilden gör inte rättvisa HUR fantastiskt ljuset flödar in i vardagsrummet på eftermiddagarna/kvällarna.

Den lever fortfarande. Men i december var det nära att den dog av för lite ljus.

TV:n i fokus som i de flesta hem.

Och en sånhär kompis får man ibland ha bredvid sig när man ser på barnprogram.

No comments: