April 12, 2014

5 avslöjanden

Under veckan som gått, förutom att jag legat i som en galning med att läsa (mer om det senare), har jag inte kunnat släppa tanken på dethär med ålder och erfarenhet. (Tack bara Snakk för det). Ibland får jag flashback för händelser jag varit med om och när jag nu sitter här i min vardag med hus, 2 1/2 barn och volvo känns vissa saker helt absurt orealistiska och tagna ur sitt sammanhang låter de ännu konstigare

Här följer en lista på 5 situationer som jag befunnit mig i någongång i tiden.

1. Brunch med Panamas vicepresident på en penthouseterass i liten lantsortshåla i Panama.

2. Råkade titta ut genom köksfönstret och såg grannkillen som skjutit hjärnan ur sig i sin bil på parkeringen.

3. Hängt med en (äkta) prinsessa och hennes man i en yogastudio utan att veta om att prinsessan faktiskt var en prinsessa.

4. Sovandes i ett, rätt äckligt och kakerlacksfyllt, hostel ämnat för enbart kinesiska män i downtown NY (min kinesiska vän fixade ett rum åt mig och min väninna genom att berätta att vi var ett lesbiskt par)

5. Susat (alltså kört) genom (den vänsterstyrda) trafiken i centrala Kuala Lumpur och inte tyckt att det var något märkvärdigt med det.

Livet är rätt fantastiskt!

Du då?


*Edit: Nej, jag är inte gravid. Det halva barnet refererar eventuellt till katten. Eller mannen.

No comments: