February 26, 2014

Prestera en presentation

Vi fick i hemuppgift i kursen Kommunikation att hålla en presentation om vilket som helst ämne där retorikens alla grundpelare skulle vara med. Tid 12 minuter. Tid att förbereda: en dag.

Jag kunde ha behövt en vecka för att hitta riktigt bra argument och bevis till mitt fina tema samt att öva, öva och öva, men tiden räckte liksom just och just till och innan jag visste ordet av skulle jag upp och presentera.

Snacka om att känna sig som en nybörjare. Med hundratals timmar av direktsändningar, inbandningar, filmningar och andra presentationer kände jag mig riktigt skakig inför mina tolv minuter av fame. Vad som sedan hände under de tolv minuterna är jag inte riktigt säker på, men antagligen hade jag roligt och kunde slappna av. Kritiken var nådig. Jag var nöjd.

Stressen och pressen till trots gav även den här uppgiften en insikt. Jag gillade det. Goddammit vad roligt det var! Nu måste jag bara hitta på flera sätt att ställa mig upp för publik och prata.


No comments: