January 26, 2012

Signade mor- och farföräldrar.

Man uppskattar inte sina föräldrar förrän man själv fått barn. Så sant! Hur mycket hjälp har vi inte haft av våra båda föräldrapar, speciellt sen barnen kom? Jag tror sannerligen inte att jag skulle ha tagit mig igenom vår förstföddas första tid utan svärmor. Tack vare henne fick jag sova några ordentliga nätter och orkade mera igen. Är det kalas på gång så är dom här och hjälper till. Och nu har vi husbygget snart på gång och visst, föräldrarna har lovat att ställa upp.

Tyvärr bor vi inte nära varken mina eller min makes föräldrar vilket är synd. 80/100 km är en lång väg. De som har föräldrarna i samma stad vet nog inte vilken guldgruva de vilar på...

2 comments:

Eva said...

Så sant, så sant.

Danielletrini said...

That is so true. I wish I had family nearby to help with my little one. But in place of this I am trying out Mannerheimin lastensuojeluliitto. Lets hope they work well.