September 21, 2011

Glapp, glappare, glappast.

Du vet dendär känslan av att få en brinnande fotboll instucken mellan benen? Nehej, men ungefär så kan jag beskriva foglossning, åtminstone denhär veckan. Hoppeligen betalar bäckenupplösningen av sig senare och nr 2:ans ankomst blir (minst) lika angenäm som ettans.

För ja, jag hör till de ovanliga få som "orättvist nog...inte upplever speciellt svår smärta under förlossningen" (utdrag ur Förlossningshandboken) och som faktiskt utropade ett par minuter efter det hela var över att "Dethär var ju inte så farligt, jag kan nog göra det igen!" Visst, ont gjorde det men inte så mycket som jag föreställt mig. (och jag hade hunnit föreställa mig en hel del!)

Med tvåan ankomst i tankarna läser jag nu in mig på förlossning igen och börjar onekligen fundera hur denhär ronden kommer att gå. Lider glatt av grym foglossning i några månader till ifall nedkomsten går som en dans.

Payback is a bitch.

No comments: