June 25, 2012

Midsommarträning.

Det är inte bara min blogg som varit inaktiv, utan även jag. En sommarförkylning förstörde hela förra veckans träning och halva midsommaren. Men, så i söndags och utmanad av Johannas midsommarutmaning, tog jag mig i kragen och gav mig ut på en länk. Första dagen utan förkylningsbesvär och kroppen kändes rätt bra i skick igen! Vågade ändå inte ta ut mig helt utan beslöt mig att ta i sådär lagom.

Såhär bar jag mig åt för att ta mig igenom 7km och faktiskt njuta, njuta, njuuuuta av att röra på mig igen: Landsväg vid Ähtärinjärvi. 5 min rask uppvärmningsgång och sen intervaller, dvs, 4 min medelsnabbt spring och 1 min rask gång (i 35 min). Vägen var full av långa backar och jag fick in lite backträning samtidigt i springet. 5 min rask gång som nerladdning. Sen 3 x 1 min planka och 3x10 tricepsdips. Stretch. Bastu.

Träningstimmen var den enda "egentid" jag överhuvudtaget hade på hela midsommarhelgen så gissa om jag njöt!?

Träningens bästa som fick mig att skratta högt var när jag sprang förbi tio kor som låg i gräset och idisslade. Säkert trodde dom att jag kom rusande för att mata dem eller så ville de visa sin support för jag fick samtliga tio att stiga upp med ett ryck och springa med mig längs hela hagen. Hello sisters! var det enda jag kunde tänka när jag frustskrattade mig vidare. Verkligen en energikick!

1 comment:

Curro ergo sum said...

Tycker fortfarande att kossorna är roliga :D