March 9, 2012

Nattskräck.

Tacka vet jag google. Där får man ju alla "svaren"! Tja, skämt åsido, men visst är internet ett bra redskap att få veta mera.

För ett tag sen, en natt, fick storebror svårt att andas och väste mest och var panikslagen. Då kom jag på att tänka på att min vän pratat om falsk krupp och sprang upp och googlade vad det var, krupptecken och hur man ska bete sig. Och sidu, inom några minuter fick vi lugnad sonen och han kunde andas och sova igen. Visade sig senare att falsk krupp är ett tecken på förkylningsastma som han nu konstaterat har.

För ett par tre nätter sedan vaknade storebror igen och gallskrek. Vi fick inte ta i och lugna honom för då sparkade han bara och när vi försökte prata med honom blev det bara värre. Han verkade vaken men ändå inte. Min väninna pratade om att det lät som nattskräck. Så nu googlar jag för fullt och läser på vad det egentligen är och hur man kan hjälpa nattskräcken.

Hur gjorde man förr i världen egentligen?

No comments: